Maden sektörünün sorunları Ticaret Bakanı Muş'a iletildi
Madencilik sektöründe faaliyet gösteren sivil toplum kuruluşlarından oluşan Maden Platformu, sektörün yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini Ticaret Bakanı Dr. Mehmet Muş’a iletti.
İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, Türkiye Mermer Doğal Taş ve Makinaları Üreticileri Birliği (TÜMMER) Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Alimoğlu, Türkiye Madenciler Derneği (TMD) Yönetim Kurulu Başkanı Ali Emiroğlu ve TÜMMER Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Serter’den oluşan Maden Platformu temsilcileri Ticaret Bakanı Dr. Mehmet Muş’a nezaket ziyaretinde bulundu.
Madencilik sektörünün son dönemde yaşadığı sorunların ele alındığı görüşmede, navlun fiyatlarındaki anormal artışlar, yüksek liman masrafları, konteyner hasarları ve konteynerleri sağlayan line’ların keyfi uygulamaları ile payload aşımları gibi konular gündeme getirildi.
“Pandemi sürecinde yaşadığımız sorunları ve çözüm önerilerimizi ilettik”
Görüşmeye ilişkin açıklamada bulunan TMD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Emiroğlu, maden sektöründeki ihracat faaliyetlerinin Türkiye ekonomisi için stratejik öneme sahip olduğuna dikkat çekerek, “Sektör olarak ihracat faaliyetlerimizin sekteye uğramaması adına çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz” dedi. Emiroğlu, Maden Platformu olarak Bakan Muş’a pandemi sürecinde yaşanan sektörel sorunları ve çözüm önerilerini ilettiklerini söyledi.
“Navlun fiyatlarındaki anormal artışları Bakanımıza aktardık”
Maden Platformu Sözcüsü ve İMİB Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer de, “Öncelikle navlun fiyatlarındaki anormal artışları Bakanımıza aktardık. Yüksek hacimli alımların yapılması, buna karşın limanlardaki kapasitenin düşürülmesi ve konteyner arzındaki daralma, navlun fiyatlarının yükselmesine sebep olmaya devam ediyor. Rakamlarla örnek vermek gerekirse, pandemi öncesi süreçte 2019’da Çin Halk Cumhuriyeti’ne yapılan yüklemelerde 20’lik konteyner fiyatları 350-450 USD bandında iken, 2021 yılında bu rakam 1.900 USD’ye ulaştı. Amerika’ya yapılan doğal taş yüklemelerinde ise 2020 Aralık’ta navlun bedeli yaklaşık 1.600 USD iken, Mayıs 2021’de 6.500 USD’ye yükseldi. Söz konusu artışlar sebebiyle firmalarımızın sorunlarını bertaraf edebilmek adına alternatif çözümler üzerinde değerlendirmelerde bulunduk ve kuru yük gemileri ile taşımacılık için fiyatlar aldık ancak benzer durumda ton başına 20-25 USD olan fiyatların 80 USD’ye kadar çıktığını gözlemledik” dedi.